Beställning och leveransvillkor

Vi har 18-årsgräns på köp (om inte målsman skriftligen godkänner köpet)

Beställning 

Det är enkelt och säkert att handla i webbshoppen. Vi levererar produkterna inom några dagar från betalningstransaktionen. Ifall produkten har tagit slut, så meddelar vi om det omedelbart. Vi levererar produkterna via post och beroende på storleken, antingen som brev eller paket som hämtas från posten. Paketet går också att få enda till dörren men då lägger vi till postavgiften i det slutgiltiga priset. 

Priserna innehåller mervärdesskatt på 24%. Priset, som är i kraft i köpögonblicket, syns bredvid respektive produkt.

För företag med giltigt moms nummer (EU VAT) och som finns utanför Finland innehåller priserna ingen mervärdesskatt (dvs. produkterna säljs momsfritt).

Prisinformation

Alla priser i webbutiken innehåller mervärdesskatt.

För inloggade företag som registrerat sig med giltigt moms nummer (EU VAT) och som finns utanför Finland innehåller priserna ingen mervärdesskatt.

Betalning

Klarna Checkout

I samarbete med Klarna erbjuder vi betalning mot faktura, kort och direktbetalning. Denna betalningslösning heter Klarna Checkout.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. 

Betalningen förmedlas av Klarna AB (affärs ID SE556737-0431). Om du har några frågor angående din betalning, vänligen kontakta kundservice@klarna.fi eller ring 09- 42599771.

Du hittar de allmänna villkoren här. Du kan hitta vanligt europeisk konsumentinformation här.

Leveranser och Frakt

Leverans sker med Posten. Normalt 1-3 dagars leveranstid inom Finland.  Leveranskostnaden räknas per vikt och är utskriven vid beställning.

Outlösta paket

För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 30 euro. Vid skrymmande sändningar tillkommer även extra fraktkostnad enligt prislista.

Ångerrätt

Som privat kund (gäller ej företag) har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är i ett väsentligen oförändrat skick. Om du har använt varan eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den kan vi komma att göra ett prisavdrag som står i proportion till varans värdeminskning. 

ZmART.fi skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.

Återbetalning

Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. När så har skett betalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten). Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort. 

Garanti och reklamation

Adress för reklamation:

Zmart.Fi
Glimmergränden 3
65300 Vaasa
FINLAND

Vid reklamation gäller:

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice på info@zmart.fi. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation återbetalas eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. 

Vid eventuell tvist följer vi Konsumenttvistenämndens rekommendationer.